Issue:
Jag har glömt mitt inloggningslösenord till WithSecure Policy Manager Console, hur återställer jag administratörslösenordet?
Resolution:
Om du har tappat bort lösenordet för administratörsanvändaren , eller om kontot raderades av misstag , kan du återställa administratörskontot för Policy Manager på Windows genom att följa stegen nedan:
För 15.x och äldre:
- Öppna kommandoraden som administratör
- Stoppa tjänsten F-Secure Policy Manager Server genom att köra kommandot:
- Navigera med kommandotolken till följande plats och kör verktyget reset-admin-account.bat
- C:\Program Files (x86)\F-Secure\Management Server 5\bin\fspms-reset-admin-account.bat
- Ange ditt nya lösenord
- Starta tjänsten F-Secure Policy Manager Server genom att köra kommandot:
- Försök att logga in på Policy Manager Console
För 16.x och senare:
- Öppna kommandoraden som administratör
- Stoppa WithSecure Policy Manager Server tjänsten genom att köra kommandot:
- Navigera med kommandotolken till följande plats och kör verktyget reset-admin-account.exe :
- C:\Program Files\WithSecure\Policy Manager\Policy Manager Server\bin\reset-admin-account.exe
- Ange ditt nya lösenord
- Starta WithSecure Policy Manager Server tjänsten genom att köra kommandot:
- Försök att logga in på Policy Manager Console
För Policy Manager på Linux, använd följande skript för att återställa användarkontot:
/opt/f-secure/fspms/bin/fspms-reset-admin-account
Om du fortfarande inte kan logga in på Policy Manager Console, se till att kontot som används i inloggningsfönstret är admin ( och inte administrator ).
Article no: 000002657
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.