Issue:
- Hur man blockerar specifika tillägg med "Otillåtna inkommande filer" för inkommande, utgående och internt med F-Secure Email och serversäkerhet.
- Jag vill bara blockera dessa tillägg " *.doc *.docx *.docm *.xlx *.xlsx *.xlsm" endast för intern e-post, men inte utgående eller inkommande
Resolution:
Varje postrutt har sina egna inställningar. Du måste individuellt definiera vilken matchningslista som ska användas.
Du kan använda Policy Manager Console för att göra dessa ändringar, om du hanterar din F-Secure Email and Server Security via Policy Manager, eller använd webbkonsolen för att logga in på din Email and Server Security lokalt.
Som du kan se här använder jag en annan matchningslista för varje e-postrutt, där jag har definierat vilka filtyper jag vill blockera.
På Actions har jag dock valt " Släpp bara bilagan" , inte hela meddelandet.
Nu har jag aktiverat varje lista för min e-posttrafikskanning i enlighet med detta, och var och en av dem har sin egen lista som innehåller de tillägg som jag vill ska blockeras från bilagor.
Obs: Jag använde inte standardinställningen "Otillåtna filer" från listor och mallar eftersom jag ville ha mina egna anpassade listor.
Om du använder standardlistan på varje e-postrutt betyder det att samma regler kommer att gälla för alla.
Article no: 000016592
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.