Issue:
Nya uppdateringar för viss programvara som Citrix Receiver visas på listan Programuppdateringar i Policy Manager-konsolen Software Updater. När jag försöker ladda ner och installera dem får jag följande statusmeddelande: Uppdateringspaketet måste laddas ner manuellt .
Vad betyder det och hur kan jag installera de senaste uppdateringarna?
Resolution:
Meddelandet innebär att uppdateringarna måste laddas ner direkt från Citrix Receivers officiella webbplats . När du har laddat ner uppdateringarna installerar du dem manuellt eftersom det inte är möjligt att göra det via Policy Manager-konsolen eller genom att använda Software Updater.
Anledningen till att det inte är möjligt är att fler och fler sajter kräver autentisering (t.ex. "Jag är inte en robot" captcha).
I de fall Software Updater inte kan ladda ner uppdateringarna, rekommenderar den att en uppdatering är tillgänglig och kan installeras manuellt för att säkerställa säkerheten.
Article no: 000014817
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.