-
Hur man säkrar Remote Desktop Protocol (RDP)
Issue: * RDP Brute Force-attack utförd och Ransomware-krypterade system eller filer * Teknik som vanligtvis används av Crysis, Dharma, GandCrab utpressningstrojan. Resolution: * Använd starka och långa lösenord* För att undvika brute force attack på RDP, undvik att använda ordbok och enkelt lösenord. Använd alltid långa…
-
Infekterad av utpressningstrojan
Issue: En arbetsstations eller servers filer har krypterats med utpressningstrojan. Hur dekrypterar jag dem och får tillbaka tillgång till mina filer? Resolution: En utpressningstrojan infektion distribueras vanligtvis på några sätt som nätfiske e-post (vanligt sätt att infektera), infekterad USB-enhet, osäkrade offentliga…
-
Vad ska man göra om skadlig kod har hittats i en MBR-fil
Issue: Skadlig kod har hittats i MBR-fil (Master Boot Record), hur man går tillväga för vidare utredning. Resolution: Samla in MBR-loggen från den infekterade maskinen för vidare undersökning om det är en giltig infektion eller falskt positiv från F-Secure-produkten. Instruktioner för insamling av logg: * Installera Sector…
-
Hur konfigurerar man RMM Kaseya VSA-agent för att hämta skrivskyddad statusinformation från WithSecure-klientapplikationer som Elements Endpoint Protection, Computers Edition eller Client Security?
Issue: Hur man konfigurerar Kaseya VSA-agent för att hämta skrivskyddad statusinformation från WithSecure-klientapplikationer som Elements Endpoint Protection, Computers Edition eller Client Security. Resolution: Våra hjälpguider innehåller all information som krävs för att konfigurera stödda Windows Management…
-
Var man kan kontakta angående betalningar och fakturering angående WithSecure Business Products
Issue: Var man kan kontakta angående betalningar och fakturering gällande WithSecure Business / företagsprodukter. Resolution: Om du är slutkund måste du kontakta din egen WithSecure-återförsäljarpartner om du har frågor om fakturering. Om du är en WithSecure-återförsäljarpartner och har frågor om fakturering, vänligen…
-
När jag försöker öka eller minska licenser via partnerportalen får jag felmeddelandet "Tyvärr, data kan inte sparas"
Issue: Jag får felet "Tyvärr, data kan inte sparas" när jag försöker öka eller minska SaaS eller Årlig prenumeration via partnerportalen. Resolution: Om du får det här felet öppnar du ett supportärende med hjälp av Partner Portal och ger följande information: * Vem är användaren som gör beställningen * Kundens namn *…
-
Vad är DeepGuard?
Issue: Vad gör DeepGuard funktionen i WithSecure-produkter? Resolution: DeepGuard övervakar applikationer för att upptäcka potentiellt skadliga ändringar i systemet. DeepGuard ser till att du endast använder säkra applikationer. Säkerheten för en applikation verifieras från den betrodda molntjänsten. Om säkerheten för en…
-
WithSecure Elements Device Control blockerar inte "skrivåtkomst" eller "körbar start" på USB-masslagringsenheter
Issue: * Användaren ansluter en USB-masslagringsenhet men Device Control blockerar inte åtkomst till den. * Admin har inte tillåtit skrivning till flyttbara lagringsenheter, detta fungerar korrekt på USB-minnen, men externa USB-enheter kan fortfarande skrivas till. Hur säkerställer man att skrivning till externa hårddiskar…
-
How to order evaluation license for a new customer in the WithSecure Partner Portal
Issue: How to order evaluation (trial) license for a new customer in the WithSecure Partner PortalResolution: Follow these steps to create an evaluation order for a new customer account in the WithSecure Partner Portal. 1. Log in to your Partner Portal account 2. Click Ordering and select Yearly 3. Click New Order 4. In…
-
Business Suite Server Security eller Elements Endpoint Protection for Servers Software Updater startar inte om systemet efter installation av en uppdatering, och systemet måste startas om för att slutföra installationen
Issue: Jag har märkt att Software Updater inte startar om systemet automatiskt efter installation av en uppdatering, och systemet måste startas om för att slutföra installationen. Varför händer det här? Resolution: WithSecure serverlösningar är utformade för att inte starta om en server automatiskt efter att Software…