Issue:
Jag försöker avinstallera WithSecure Elements Agent (EPP för datorer eller datorskydd för Mac) från min Windows- eller MacOS-dator, men jag får felmeddelandet:
" Avinstallation är inte tillåten, Inställningar tillåter inte lokal avinstallation. Kontakta din administratör ."
Resolution:
Detta beror på profilinställningen Elements Endpoint Protection som inte tillåter en användare att avinstallera produkten lokalt.
Be din Elements- administratör att ändra följande inställning:
- Logga in på Elements Endpoint Protection Portal
- Expandera kategorin Säkerhetskonfigurationer
- Gå till profilsidan
- Välj profilen som är tilldelad till datorn
- Gå till sidan Allmänna inställningar
- Gå till Tillåt användaren att avinstallera produkten
- Aktivera inställningen (skjut ner till grönt)
- Klicka på Spara och publicera
Slutligen kan du använda avinstallationsverktyget från -https://download.withsecure.com/uninstallationtool/WsUninstallationTool.exe
Om ovanstående misslyckas på en Mac och avinstallationen fortfarande inte är möjlig, prova följande.
Ta bort följande fil med terminalkommandot nedan och försök avinstallera igen:
I fallet med version 38681 och senare:- sudo rm /Library/F-Secure/fsmac/sysconfig/.no_uninstall
I fallet med äldre version än 38681:- sudo rm /usr/local/f-secure/fsmac/sysconfig/.no_uninstall
Obs: Detta kommer att kräva root-behörigheter, bör endast användas som en återställningsåtgärd och kommer inte längre att vara tillgängligt i framtida utgåvor av PSB Computer Protection.
Article no: 000016792
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.