Issue:
- Kontroll av webbinnehåll blockerar sidor genom att hävda att de till exempel har klassificerats som barnförbjudet material, även om webbsidan inte har något med det betyget att göra. Kategorien är fel.
- Hur vitlistar jag webbplatser för WithSecure Elements Endpoint Protection för dator och server?
- Hur vitlistar jag webbplatser för klientsäkerhet och serversäkerhet?
- Jag vill komma åt en webbplats men webbläsarskyddet blockerar den. Vad kan jag göra?
Resolution:
Du kan rapportera felaktigt blockerade sidor och webbplatser med felaktiga kategorier till våra labb . Markera rutan "Jag vill ge mer information om detta prov och bli meddelad om analysresultaten" och fyll i den information som krävs för att få uppdateringar från labb när de kontrollerar länken. Series 14 och senare Business Suite-produkter samt Elements Endpoint Protection för dator och server kommer att visa webbsidekategorier på blockeringssidan, vilket kan ge dig mer information om varför en sida har blockerats.
Så här vitlistar du webbsidor i portalinställningsprofiler:
- Logga in på Elements Endpoint Protection-portalen
- Gå till Säkerhetskonfigurationer > Profiler med hjälp av menyn till vänster
- Öppna profilen du vill ändra
- Klicka på Surfskydd från menyn till vänster
- Rulla ned till Sites
- Lägg till webbplatsen du vill vitlista till listan över tillåtna webbplatser
- Klicka på Spara och publicera längst ned till höger
Så här vitlistar du webbsidor med Business Suite Policy Manager:- Logga in på Policy Manager-konsolen
- Välj rätt policydomän eller värd från domänträdet till vänster
- Gå till fliken Inställningar
- Välj Avancerad vy från väljaren uppe till höger
- Navigera till F-Secure Browsing Protection > Inställningar > Ryktebaserat skydd > Betrodda webbplatser i inställningsträdet
- Klicka på Lägg till -knappen till höger om webbplatslistan för att lägga till nya poster
- Tryck på Ctrl+D eller knappen Distribuera policyer uppe till vänster för att distribuera den nya inställningen
Observera att du kanske måste tömma webbläsarens cache för att ändringarna ska träda i kraft. Detta gäller både uppsättningen instruktioner som listas ovan och när du får ett meddelande från labben om att de har uppdaterat ett sidbetyg.
Article no: 000004384
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.