Issue:
Applikation blockerad av Deepguard som sällsynt applikation med varningen "DeepGuard blockerade en applikation eftersom den inte används ofta" eller "DeepGuard blockerar en sällsynt applikation"
Resolution:
Skicka in ansökan till våra Labs för att undersöka filen.
Öppna en biljett på följande webbsida: https://www.withsecure.com/en/support/contact-support/submit-a-sample
Ladda upp filen och kom ihåg att klicka på den här knappen [Jag vill ge mer information om detta prov och bli meddelad om analysresultaten] om du vill att vi ska kontakta dig angående filen, analyserna och resultatet. Kom ihåg att fylla i uppgifterna, och beskriva problemet, så att vi kan analysera situationen och kontakta dig.
Provinlämningen analyseras av våra analytiker och databaser och uppdateras vid behov.
Obs: Ställ din fråga på engelska i fältet "Description".
Följ dessa steg för att skicka in stora exempelfiler (>30MB) via FTP:
- Spara provet/exemplen i en lösenordsskyddad ZIP-arkivfil. Använd lösenordet: infected
- Öppna Utforskaren eller Finder (Mac) och klistra in följande plats i adressfältet: ftp://ftp.withsecure.com/incoming/
- Ladda upp (dra och släpp) filen/filerna till FTP-mappen
- Gå till sidan för att skicka in ett exempel och ladda upp en textfil som innehåller filnamnen på den/de uppladdade filen/filerna.
- Markera rutan Jag vill ge mer information om detta prov och för att bli meddelad om analysresultaten
- Fyll i de nödvändiga uppgifterna och tillhandahåll all relevant information om problemet
- Markera rutan Jag är inte en robot reCAPTCHA
- Klicka på Skicka exempelfil . En automatisk biljett genereras och mailas till dig. En analytiker kommer att svara i enlighet med detta vid hanteringen av ärendet.
Article no: 000008097
The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.